Obsah:
- Vymedzenie pojmov
- Ponúkané služby
- Bezpečnosť našich
letov
- Kódex pilota
- Kódex cestujúceho
- Charta na podporu bezpečnosti nekomerčných
letov všeobecného letectva ľahkými lietadlami
- Všeobecné obchodné
podmienky
- Odkazy a použité
zdroje
Vyhliadkový let
Zákon o civilnom letectve (letecký zákon)
č. 143/1998 Z. z., Deviata časť, § 44, odsek 1
definuje pojem „Letecké práce“ ako za odplatu
vykonávané letecké činnosti v poľnohospodárstve, lesnom a vodnom
hospodárstve, stavebníctve, zdravotníctve, na reklamu, na fotografovanie, na
prieskum, ako „vyhliadkové lety“a podobne (odkaz 1).
Na základe tohto zákona môže vyhliadkové lety vykonávať len organizácia
s platným osvedčením na vykonávanie leteckých prác vydaným Dopravným
úradom (odkaz 2),
pričom pilot musí byť držiteľom minimálne oprávnenia „obchodný pilot
letúnov“ (CPL – Commercial Pilot Licence). Takáto organizácia je
oprávnená vykonávať vyhliadkové lety na účel vytvárania zisku
a účtovať cenu za vyhliadkový let súkromným (fyzickým) alebo
právnickým osobám.
Let so zdieľanými nákladmi
Nariadenie komisie (EÚ) č. 965/2012,
Článok 6, odsek 4a, písmeno a) definuje výnimku na lety, pri ktorých časť
nákladov znášajú súkromné osoby, pod podmienkou, že priame náklady
znášajú všetky osoby nachádzajúce sa v lietadle vrátane pilota a že
počet osôb, ktoré znášajú priame náklady, je maximálne šesť (odkaz 3).
Na základe tohto nariadenia môže takzvané „lety so zdieľanými
nákladmi“ vykonávať súkromná osoba, pričom pilot musí byť
držiteľom minimálne oprávnenia „súkromný pilot letúnov“ (PPL –
Personal Pilot Licence). Takáto súkromná osoba je oprávnená vykonávať
lety, ktorých sa zúčastňujú len súkromné (fyzické) osoby, ktoré si
medzi sebou, na základe dohody, rozdelia priame náklady na let, pričom
náklady zdieľajú všetky osoby na palube, vrátane pilota.
Na stránke https://www.zazitkyzoblakov.sk
ponúkame, bez ohľadu na použitý výraz, výhradne lety so zdieľanými
nákladmi. To znamená, že ak aj hovoríme o vyhliadkovom lete, nemáme na
mysli obchodný let za úplatu spadajúci do kategórie leteckých prác, ale
práve let so zdieľanými nákladmi. Z tohto dôvodu sú nami ponúkané
služby určené výhradne pre súkromné (fyzické) osoby.
Bezpečnosť letov je naša priorita. Preto postupujeme v zmysle
„Charty na podporu bezpečnosti nekomerčných letov všeobecného
letectva ľahkými lietadlami”, ktorá bola vypracovaná
v spolupráci s „Agentúrou pre bezpečnosť letectva Európskej
únie” (EASA) s cieľom podporiť bezpečnosť nekomerčných letov
všeobecného letectva ľahkými lietadlami (odkaz 4).
Predovšetkým v oblasti informovania cestujúcich o rôznych úrovniach
bezpečnosti týkajúcich sa nekomerčných letov všeobecného letectva
ľahkými lietadlami, v porovnaní s prevádzkou obchodnej leteckej dopravy.
Samozrejme aj aktívnym podporovaním kódexu správania zameraného na
bezpečnosť, pre pilotov aj cestujúcich. V neposlednom rade aj poskytovaním
presných a zmysluplných informácii cestujúcim o type lietadla, v ktorom
lietajú, a o súčasných skúsenostiach a kvalifikácii pilota. Piloti,
ktorí lietajú lety so zdieľanými nákladmi, nemajú žiadny finančný zisk
a lietajú preto, aby si udržiavali a ďalej zvyšovali svoju pilotnú
kvalifikáciu. Zároveň za dostupné ceny sprístupňujú vyhliadkové lety
širokej verejnosti.
- Pilot lietadla je jediný oprávnený rozhodovať o lete a o lietadle.
Prítomnosť iných osôb na palube nesmie nikdy spôsobiť, že pilot bude pod
tlakom, aby let vykonal určitým spôsobom, pretože on jediný vie, ako
bezpečne pilotovať lietadlo. Cestujúci budú informovaní o možnosti
zrušenia letu kedykoľvek a z akýchkoľvek dôvodov.
- Zlé poveternostné podmienky sú hlavným dôvodom nehôd pri
nekomerčných letoch všeobecného letectva ľahkými lietadlami.
Poveternostné podmienky sa môžu rýchlo meniť, v dôsledku čoho môže
pilot zrušiť let. Deň pred letom by mal pilot informovať cestujúcich
o predpovedi počasia a možnosti uskutočniť let. Prítomnosť cestujúcich
a ich očakávania nebudú mať vplyv na pilota, aby v prípade potreby let
oneskoril, alebo zrušil.
- Pilot môže odmietnuť prijať na palubu lietadla cestujúceho kedykoľvek,
z akéhokoľvek dôvodu (bezpečnostného alebo prevádzkového) a bez
akéhokoľvek odôvodnenia.
- Bezpečnostné predpisy EÚ povoľujú lety so zdieľanými nákladmi
súkromným osobám len vtedy, ak sa priame náklady (t. j. náklady priamo
vzniknuté v súvislosti s letom, napríklad poplatok za prenájom lietadla,
palivo, letiskové poplatky a podobne) delia medzi všetky osoby, vrátane
pilota. Lety so zdieľanými nákladmi nesmú obsahovať prvok zisku. Ak let nie
je letom so zdieľanými nákladmi v súlade s bezpečnostnými predpismi EÚ,
bude kvalifikovaný ako komerčný let a budú sa naň vzťahovať pravidlá
obchodnej leteckej prevádzky.
- Pred letom pilot vždy uvedie typ lietadla použitého na let so
zdieľanými nákladmi. Vždy, keď sa zmení typ a model lietadla, musí pilot
o tejto zmene informovať cestujúceho.
- Let so zdieľanými nákladmi bude vykonaný na výhradnú zodpovednosť
pilota, podľa platných predpisov pre nekomerčné lety ľahkými lietadlami,
súkromnými pilotmi. Je tiež zodpovednosťou pilota zabezpečiť, aby bol let
poistený pre lety s cestujúcimi.
- Pilot by mal informovať cestujúceho, že na palube nie sú k dispozícii
toalety.
Kódex správania musí pilot potvrdiť.
- Rešpektujte pokyny pilota
Je dôležité pochopiť, že pilot je jediný, kto rozhoduje o lietadle,
keďže je veliteľom lietadla. Pred odletom sa pilot môže kedykoľvek
rozhodnúť let zrušiť. Počas letu sa cestujúci musia zdržať akýchkoľvek
komentárov k rozhodnutiam pilota, aby pilota nerozptyľovali od bezpečného
riadenia lietadla.
- Rešpektujte rozhodnutie pilota týkajúce sa počasia
Súkromní piloti v rámci získania pilotnej licencie absolvovali školenie
o poveternostných podmienkach a dôsledkoch zhoršenia poveternostných
podmienok. Väčšina pilotov môže lietať len za vizuálnych poveternostných
podmienok ako súčasť ich výcviku VFR (Visual Flight Rules – Pravidlá
letu za viditeľnosti). Niektorí piloti môžu mať kvalifikáciu IFR
(Instrument Flight Rules – Pravidlá letu podľa prístrojov) a môžu
lietať za poveternostných podmienok bez viditeľnosti. Vždy je nutné
rešpektovať rozhodnutie pilota VFR aj IFR o lete, odklonení letu alebo
rozhodnutie neletieť. Cestujúci by sa nikdy nemal pokúšať presvedčiť
pilota, aby letel, ak sa pilot rozhodne inak. V opačnom prípade riskuje, že
ohrozí cestujúceho aj pilota.
- Rešpektujte maximálnu hmotnosť batožiny
Ľahké lietadlo, v ktorom budete letieť, je veľmi citlivé na zmeny
hmotnosti. Pilot berie do úvahy hmotnosť, ktorú cestujúci deklarovali za
seba a svoju batožinu, pre kontrolu ťažiska lietadla. Cestujúci musia
rešpektovať maximálnu hmotnosť povolenú pilotom lietadla a nesmú
premiestňovať svoju batožinu počas letu. Cestujúci musia pred odletom
presne uviesť hmotnosť a informovať pilota, ak nastane zmena.
- Je zakázané prepravovať nelegálny alebo
nebezpečný tovar
Cestujúci si nesmie brať so sebou nelegálny alebo nebezpečný tovar. Ak
má cestujúci otázky alebo pochybnosti o nelegálnej alebo nebezpečnej
povahe prepravovaného tovaru, informuje o tom pilota a overí si u neho, či
je preprava možná. Pilot môže kedykoľvek skontrolovať prepravovanú
batožinu a odmietnuť cestujúceho vziať na palubu. Ak pilot vidí, že
cestujúci preváža nebezpečný tovar a nebol o tom informovaný, odmietne
cestujúceho vziať na palubu.
- Buďte vždy načas
Pri plánovaní letu berie pilot do úvahy plánovaný čas odletu
a príletu a predpokladané poveternostné podmienky v týchto časoch. Preto
je dôležité, aby bol pilot schopný vzlietnuť v plánovanom čase.
V prípade neistoty ohľadom včasného príchodu na odlet musia cestujúci
informovať pilota.
- Zrušenie letu cestujúcim pred letom
Cestujúci môže let zrušiť kedykoľvek pred odletom.
- Bezpečnostné pravidlá
Cestujúci musia dodržiavať tieto základné bezpečnostné zásady:
- Nefajčiť počas letu, ak to pilot nedovolí.
- Nedotýkať sa prístrojov a ovládacích prvkov, pretože by to mohlo
zapríčiniť nehodu.
- Nerozprávať keď pilot používa vysielačku a počas vzletu
a pristátia.
- Nedotýkať sa zámku dverí, ak na to pilot nedal pokyn.
- Neužívať psychoaktívne látky vrátane alkoholu pred letom alebo
počas neho.
Kódex správania musí cestujúci potvrdiť.
všeobecného letectva ľahkými lietadlami
Preambula
Táto charta bola vypracovaná v spolupráci s Agentúrou pre bezpečnosť
letectva Európskej únie (ďalej len „EASA“) s cieľom podporiť
bezpečnosť nekomerčných letov všeobecného letectva ľahkými lietadlami.
Podpísaním tejto charty sa platforma na zdieľanie letov zaväzuje
dodržiavať zásady, zodpovednosti a hodnoty uvedené nižšie. Platforma na
zdieľanie letov sa konkrétne zaväzuje:
Článok 1
Informovať cestujúcich o rôznych úrovniach bezpečnosti týkajúcich sa
nekomerčných letov všeobecného letectva ľahkými lietadlami v porovnaní
s prevádzkou obchodnej leteckej dopravy.
Článok 2
Aktívne podporovať kódex správania zameraný na bezpečnosť pre pilotov
aj cestujúcich.
Článok 3
Poskytovať pilotom kontrolné zoznamy, usmernenia a návody na najlepšie
bezpečnostné postupy.
Článok 4
Poskytovať cestujúcim presné a zmysluplné informácie o type lietadla,
v ktorom lietajú, a o súčasných skúsenostiach a kvalifikácii
pilota.
Článok 5
Poskytovať online fórum s cieľom podporiť zdieľanie najlepších
bezpečnostných postupov v rámci komunity pilotov všeobecného letectva.
Článok 6
Zhromažďovať údaje týkajúce sa letov, lietadiel a profilov pilotov
a zdieľať tieto údaje s agentúrou EASA a príslušnými vnútroštátnymi
orgánmi.
Článok 7
Každoročne sa stretávať s EASA a príslušnými vnútroštátnymi
orgánmi s cieľom preskúmať vykonávanie tejto charty.
Článok 8
Implementovať podrobné prvky uvedené v prílohe tejto charty.
Článok 9
Zverejniť túto chartu na webovej stránke platformy.
V zmysle ustanovenia § 273 odsek 1 zákona č. 513/1991 Zb. (Obchodný
zákonník) v platnom a účinnom znení (ďalej len„Obchodné
podmienky“)
I. Všeobecné ustanovenia
Prevádzkovateľom objednávkového systému umiestneného na doméne
zazitkyzoblakov.sk je
Predávajúci:
Peter Mišún, Považská Bystrica
e-mail: info@zazitkyzoblakov.sk
tel.: +421 905 62 62 35
- Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá je odberateľom
služieb od Predávajúceho prostredníctvom internetového objednávkového
systému na doméne zazitkyzoblakov.sk (ďalej aj „Objednávkový systém“)
a ktorá vyplnila elektronickú Objednávku a elektronicky ju odoslala za
účelom objednania služby (ďalej len „Kupujúci“).
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá si neobjednáva služby ponúkané
prostredníctvom Objednávkového systému na účel jeho ďalšieho predaja
iným osobám, alebo fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej
zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu
zamestnania či povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“).
- Obchodné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim založené objednávkou
v tomto Objednávkovom systéme podľa bodu 4 Obchodných podmienok, sa riadia
týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe zmluvné strany
záväzné.
- Elektronickou objednávkou (ďalej aj ako „Objednávka“) sa rozumie
elektronický formulár nachádzajúci sa na webstránke Objednávkového
systému odosielaný Kupujúcim elektronicky za účelom objednania služby,
ktorý okrem iného obsahuje informácie o Kupujúcom v rozsahu adresa
elektronickej pošty, meno a telefónne číslo ako aj informácie pre
vystavenie darčekového poukazu v rozsahu meno príjemcu.
- Službami, ktoré poskytuje Predávajúci sa rozumejú lety so zdieľanými
nákladmi.
- Služby poskytuje priamo Predávajúci – Peter Mišún, Považská
Bystrica, ktorý je oprávnený na vykonávanie Služieb v zmysle
príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky.
II. Objednávka
- Podmienkou platnosti elektronickej Objednávky je vyplnenie formulára
údajmi, t. j. pravdivé a úplné vyplnenie požadovaných osobných údajov,
a to e-mailovej adresy, mena, telefónneho čísla (nepovinné) a mena
príjemcu na účel vystavenia darčekového poukazu. Ak nebude Objednávka
obsahovať náležitosti uvedené v predchádzajúcej vete, považuje sa za
neúplnú, resp. neurčitú.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť Objednávku aj bez udania
dôvodu kedykoľvek pred tým ako bola Objednávka alebo jej časť realizovaná
a tiež v prípade, ak:
- Objednávku nie je možné záväzne potvrdiť (napr. nemožnosť odoslať
odpoveď na e-mailovú adresu, ktorá bola Kupujúcim uvedená
v Objednávke); alebo
- Kupujúci nereaguje na prípadnú výzvu Predávajúceho; alebo
- Objednávka je neúplná alebo neurčitá; alebo
- nebolo možné potvrdiť Objednávku; alebo
- Predávajúci nevie zabezpečiť Službu objednanú Kupujúcim.
- Objednávku Kupujúci dokončí kliknutím na tlačidlo „Odoslať“. Pred
dokončením objednávky je Kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito
Obchodnými podmienkami.
- Odoslaním Objednávky Kupujúcim sa táto považuje za záväznú.
- Objednávkový systém vygeneruje a odošle Kupujúcemu potvrdzujúci
e-mail o prijatí objednávky spolu s darčekovým poukazom na Službu
zakúpenú Kupujúcim (ďalej aj ako „Poukaz“ alebo aj „Voucher“ ).
Doručením e-mailu Predávajúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho o tom, že
Predávajúci obdržal Objednávku, sa Objednávka považuje za prijatú, čím
vzniká kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim
a Kupujúcim.
- Storno Objednávky:
- Kupujúci môže stornovať Objednávku aj bez udania dôvodu kedykoľvek
pred tým, ako bola Objednaná služba realizovaná.
- Objednávku je možné zrušiť e-mailom na adrese: info@zazitkyzoblakov.sk,
pričom je potrebné v predmete e-mailu uviesť „Storno objednávky“.
III. Cena
- Cena Služieb je uvedená na webstránke Objednávkového systému.
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostrannej zmeny cien Služieb.
Konečná cena pre Kupujúceho je uvedená v potvrdení Objednávky.
- Predávajúci môže poskytnúť na ponúkané Služby zľavy, ktoré budú
uvedené na internetovej stránke Objednávkového systému
Predávajúceho.
IV. Možnosti platby za Služby
- Predávajúci akceptuje platbu za Služby buď bankovým prevodom alebo
v hotovosti, pred realizáciou objednávky.
V. Dodacie podmienky a prevzatie Poukazu
- Predávajúci zasiela Poukaz Kupujúcemu bezprostredne po dokončení
objednávky, automaticky generovaným e-mailom prostredníctvom Objednávkového
systému, na adresu, ktorú zadal v Objednávke.
VI. Uplatňovanie Poukazu
- Na využitie Služby, ktorú si Kupujúci objednal v Objednávkovom
systéme je potrebné uplatniť Poukaz, ktorý Kupujúci obdržal.
- Poukaz obsahuje nasledujúce údaje:
- popis Služby, ktorú si Kupujúci objednal,
- dobu platnosti Poukazu,
- číslo / kód Poukazu,
- meno príjemcu.
- Poukaz je možné uplatniť iba jeden krát. Poukaz je prevoditeľný na
tretiu osobu.
- Doba platnosti Poukazu je obmedzená a Poukaz možno uplatniť najneskôr
v posledný deň tejto lehoty.
- Pre uplatnenie Poukazu je potrebné si zarezervovať termín
u Predávajúceho. Zmenu zarezervovaného termínu je potrebné oznámiť
predávajúcemu najneskôr 3 dni pred realizácciou Služby, v opačnom
prípade sa Poukaz bude považovať za uplatnený a náhradný termín nebude
možné poskytnúť.
- Predávajúci má právo v prípade nepriaznivého počasia, alebo iných
objektívnych skutočností, ktoré by mohli spôsobiť prípadnú škodu na
majetku, alebo na zdraví zrušiť zarezervovaný termín a po dohode
poskytnúť nový termín.
- Predávajúci môže odmietnuť poukaz v prípade že:
- bol predložený po dobe platnosti,
- bol už raz využitý,
- bol neplatný z dôvodu odstúpenia od Objednávky
- poskytnutie Služby by bolo v rozpore s platnými právnymi
predpismi.
VII. Reklamácia
- Predávajúci zodpovedá za to, že Poukaz obsahuje všetky náležitosti,
tak ako je uvedené v Objednávkovom systéme a že Kupujúcemu bude dodaný
objednaný Poukaz.
- V prípade, ak Kupujúci pri prevzatí Poukazu zistí vady, je povinný:
- oznámiť jednotlivé vady Poukazu Predávajúcemu do 2 pracovných dní
odo dňa prevzatia Poukazu, telefonicky na číslo: +421 905 62 62 35 alebo
e-mailom na adresu info@zazitkyzoblakov.sk
- každý jeden prípad reklamácie bude Predávajúcim posudzovaný
osobitne.
- Predávajúci vybaví reklamáciu bezodkladne, resp. najneskôr v lehote
30 kalendárnych dní odo dňa obdržania reklamovaného Poukazu.
- V prípade ak Kupujúci chce reklamovať poskytnutú Službu, je potrebné
takúto reklamáciu oznámiť Predávajúcemu osobne a to e-mailom na adresu info@zazitkyzoblakov.sk
resp. telefonicky na číslo +421 905 62 62 35. V e-maili môže Kupujúci
navrhnúť aj spôsob vybavenia reklamácie.
- Predávajúci je povinný postupovať pri vybavovaní reklamácie v súlade
so zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom
č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) a vybaviť takúto reklamáciu
najneskôr do 30 dní.
VIII. Vrátenie Poukazu / Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy
do štrnástich dní odo dňa prevzatia Poukazu.
- Okamih prevzatia Poukazu sa spravuje ustanovením § 7 odsek 4 Zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Odstúpením Kupujúceho od kúpnej zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
V takomto prípade Predávajúci vráti Kupujúcemu najneskôr v lehote
15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za Poukaz, ktorú
Kupujúci uhradil, a to prevodom na bankový účet Kupujúceho.
- Ak sa Kupujúci rozhodne odstúpiť od kúpnej zmluvy, Kupujúci kontaktuje
Predávajúceho s uvedením čísla / kódu Poukazu, mena a dátumu objednania
alebo prijatia Objednávky.
- Podmienkou pre odstúpenie od kúpnej zmluvy je, že Služba nesmie byť
využitá, v prípade ak Služba uvedená na Poukaze bola poskytnutá
Predávajúcim, Kupujúci vyhlasuje, že bol poučený o tom, že už nemá
možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Predávajúci nie je povinný akceptovať odstúpenie od kúpnej zmluvy
Kupujúcim ak Poukaz bol uplatnený treťou osobou.
X. Rozhodné právo, právomoc súdu a alternatívne riešenie sporov
- Predávajúci a Kupujúci sa zaväzujú, že všetky spory, ktoré vzniknú
z ich právneho vzťahu, budú riešiť vzájomnými zmierlivými rokovaniami,
aby tak predišli možným súdnym sporom. Ak mimosúdnymi rokovaniami
Predávajúci a Kupujúci nedospejú k zmieru, budú svoje spory riešiť pred
príslušným súdom Slovenskej republiky.
- Právne vzťahy Zmluvou alebo Obchodnými podmienkami výslovne neupravené
sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky v platnom
a účinnom znení.
- Alternatívne riešenie sporov:
- Účelom tohto ustanovenia Obchodných podmienok je informovať
Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi
Predávajúcim a Spotrebiteľom.
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia
sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi
jeho stranami, t. j. medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom. Spotrebiteľ
môže svoj spor s Predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho
riešenia sporov.
- Orgánom alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne
záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa
môže Spotrebiteľ obrátiť.
- Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia
sporov informovať na: https://www.soi.sk/…h-sporov.soi
- Spotrebiteľ môže taktiež podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu prostredníctvom Európskej platformy alternatívneho riešenia
sporov RSO podľa čl. 14 odsek 1 a 2 nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských
sporov online, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica
2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online) (Ú. v.
EÚ L 165, 18.06.2013).
- V súlade s vyššie uvedeným nariadením Predávajúci uvádza odkaz na
možnosti využitia Európskej platformy RSO: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?…
XI. Záverečné ustanovenia
- Obchodný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim v celom svojom rozsahu
podlieha režimu týchto Obchodných podmienok, právnemu poriadku Slovenskej
republiky, najmä ustanoveniam zákona č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník)
v znení neskorších predpisov a to aj v prípade, že Kupujúci je
štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika. V prípade,
že účastníkom právneho vzťahu je Spotrebiteľ, vzťahujú sa na tento
právny vzťah aj príslušné ustanovenia zákona č. 250/2007 Z. z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene
a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom
obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení
neskorších predpisov, a zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník)
v znení neskorších predpisov, a to aj v prípade, že Kupujúci je
štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika.
- Ak bude niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné, neúčinné
alebo nevymáhateľné, ostatné ustanovenia Obchodných podmienok ostávajú
v platnosti a účinnosti.
- Orgánom dozoru nad dodržiavaním povinností Predávajúceho je Slovenská
obchodná inšpekcia podľa zákona Slovenskej národnej rady č. 71/1986 Zb.
o Slovenskej obchodnej inšpekcii.
- Všetky písomnosti a iné zásielky, ktoré Kupujúci bude doručovať
Predávajúcemu, je Kupujúci povinný doručiť osobne alebo doporučene
prostredníctvom pošty, kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom
elektronickej pošty na adresu Predávajúceho uvedenú na webstránke
Predávajúceho, pokiaľ v týchto Obchodných podmienkach nie je
uvedené inak.
- Kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa
spravuje týmito Obchodnými podmienkami Predávajúceho. Obchodné podmienky sa
pre Kupujúceho stávajú účinnými a záväznými objednaním Služby
ponúkanej Predávajúcim.
- Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil
s Obchodnými podmienkami Predávajúceho, ktoré sú k dispozícii na
webových stránkach Objednávkového systému Predávajúceho, týmto
Obchodným podmienkam rozumie, súhlasí s nimi a zaväzuje sa nimi
riadiť.
- Predávajúci má právo kedykoľvek jednostranne zmeniť alebo doplniť
tieto Obchodné podmienky Predávajúceho. Zmenené a doplnené Obchodné
podmienky nadobúdajú účinnosť dňom uverejnenia na webstránke
Objednávkového systému.
- Obchodné podmienky boli vypracované Predávajúcim a sú platné
a účinné od 01.01.2023.
Orgán dozoru na úseku ochrany spotrebiteľa
Dozor nad dodržiavaním povinností Predávajúceho vykonáva orgán
dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tn@soi.sk
tel.: 032/640 01 09
zápis: 27.07.2023 | aktualizácia: 27.07.2023 | počet zobrazení: 2264